Минулого четверга учні 8-11 класів Гірського навчально-виховного комплексу, котрі вже кілька років поспіль удосконалюють англійську завдяки проєктам Корпусу Миру, мали нагоду поспілкуватися із посолкою Кристиною Сенченко — амбасадоркою EducationUSA. Прибула також волонтерка Кароліна Люіс.
– Гостя Кристина Сенченко запропонувала нашим вихованцям програму “Можливості навчання в США для української молоді”, – розповів директор НВК Степан Левицький. – І це доречно та актуально, бо сучасний напрямок демократичного розвитку держави вимагає нових кадрів. Сподіваємося, що навчання молоді по-новому з часом себе виправдає.
Учителька англійської мови Наталія Харко, котра разом із волонтеркою Кароліною Люіс розпочала супровід дітей у цій інтелектуальній мандрівці, додала, що учні сумлінніше ставляться до поглибленого вивчення іноземної. Їм цікаво, адже мають нагоду спілкуватися із безпосереднім носієм англійської.
До слова, Корпус миру в Україну відрядив волонтерів різних напрямків діяльності. Напрямок Кароліни — молодіжний розвиток. Крім занять на уроках з учителями навчально-виховного комплексу, учні вдосконалюють знання з Кароліною в позаурочний час – у різноманітних гуртках. Дівчина здобувала в Америці свій фах і, згідно з тамтешньою освітою, вона — випускниця з програмного обміну. Гостя Гірського добре знає українську, тому сумнівів щодо порозуміння із дітьми немає. Хоча її бабуся – українка, Кароліна каже, що вона тут не з цієї причини, а тому, що любить свою справу і радо займається волонтерством. Вона свого часу подала заявку у Корпус миру, але не писала в ній про походження, бо в цьому випадку родовід не дає переваг нікому. Цей Корпус миру працює майже в усій Європі.
– У групі, з якою займається Кароліна, — розповідає Наталія Харко, — налічується від шести до двадцяти дітей. Заняття проходять за гнучким графіком. Присутність волонтерки, котра успішно займається з учнями, — це для школи велика підмога.
Зараз триває робота над проєктом інклюзивної освіти. Подано відповідну заявку в Корпус миру, сподіваються, що 10 учителів району пройдуть навчання із тренерами, щоб могли працювати з дітьми з особливими потребами. Оскільки цю заявку прийнято, то передбачається реалізація проєкту на січень-травень. У результаті буде сформовано клас інклюзивної освіти. У Гірському передбачається навчання в такому класі п’ятьох дітей. Також триває підготовка до проведення ще двох семінарів для вчителів району — на інклюзивне навчання. Крім цього, як розповідає Наталія Харко, передбачено міні-конференцію з медіа-грамотності для вчителів із волонтерами Корпусу миру в одноденній школі.
Найцікавіше для учнів те, що розпочато реалізацію програми «Учні для учнів». Оскільки одинадцятикласники навчалися на міні-тренерів, то волонтерка Кароліна організує для них поїздки у школи району, щоб змогли реалізувати на практиці лідерські навички.
А зараз, у першому семестрі, школярі зацікавлено сприйняли урок на тему: «Цілі сталого розвитку ООН». Це справді, як зазначає Наталія Харко, новизна для кожної школи. Дітям розповідатимуть про те, з чим вони мало обізнані й що їм потрібне у практичному житті, а особливий наголос роблять на здоровий спосіб життя та виступають проти бідності. На місяць заплановано відвідати дві школи (у першому семестрі). Уже побували у Раделицькому та Миколаївському НВК, Розвадівському ЗЗСО.
Учителька пригадує, що проєкт «Агенти змін» почато з навчання вчителя. У 2014 році Наталія Харко поступово долала сходинку за сходинкою, і коли в області залишилося 7 фіналістів, кожен провів тренінги в районах області про нову методику викладання англійської. Ну, а далі креативним навчанням захопилися школярі. Тепер вони охоче відвідують не тільки заняття з волонтеркою Каріною Люіс, а й такі складні, на перший погляд, уроки англійської.
Леся БАРДАК