Попри тимчасове зупинення навчального процесу у зв’язку з поширенням коронавірусу, діти — не на канікулах, а педагоги – не у відпустках.
Для того, щоб не переривати вивчення тем тієї чи іншої предметної програми, учасникам освітнього процесу надано можливість скористатися безкоштовними ресурсами для електронного навчання. Ще в середині березня діти під керівництвом педагогів почали вивчати в онлайн-режимі українську мову і літературу, історію України, математику, інформатику, образотворче мистецтво, англійську мову, географію, біологію, фізику, хімію, потім – ще й інші предмети. Таку ж нагоду мають учні початкової школи.
Платформа Доступна освіта з відеоуроками з української мови та літератури, історії України сприяє підготовці до зовнішнього незалежного оцінювання знань випускників.
Завдання, теорія та тести у шкільних предметах викладені на електронній освітній платформі «МійКлас».
Сайт Каталог електронних освітніх ресурсів (усі шкільні предмети) містить розробки презентацій, відео та конспектів до уроків. У дистанційних курсах сайту Інформатика — ДистОсвіта є навчальні матеріали, інтерактивні завдання, вправи та тренажери, якими можна скористатись як для класної, так і самостійної чи домашньої роботи, а ще — практичні роботи із можливістю перевірки та коментування вчителем; онлайн тестування з миттєвою перевіркою.
Ресурс Отримання знань призначений для 7-класників, на ньому — образотворче мистецтво. Пропонують і такі ресурси, як Мрія-урок і ТОП школа.
Чи результативне таке навчання? Наразі головне для вчителя – підтримувати «живий» контакт з учнями під час проведення дистанційних занять. Для проведення відео- чи аудіоконференцій використовують сервіс, дуже простий і зручний у використанні, – Zoom.
Завдяки цьому сервісу вчитель може встигнути пояснити складні пункти у навчальному матеріалі та дати дітям посилання на додаткові джерела для обов’язкового опрацювання.
Ну, а якщо хтось каже, що деякі діти не виконують завдання, а батьки їх не контролюють, то це пусте. Бо ж і на уроках у школі не кожен учень викладається на всі сто. Важливіше в час карантину – психологічна рівновага, позитивне ставлення та індивідуальний підхід. Оцінювання і повне виконання програми можна відкласти на кращі часи, коли загроза хвороби мине.
Тим паче, що в кожного – свої уподобання, здатності, можливості. А організувати дозвілля у родинах, підтримувати затишок у домі, щодня отримувати позитивні емоції від виконання звичних справ в умовах дистанційного навчання можна завдяки трудовому навчанню.
Конкретніше про навчальні справи розповіла учитель Миколаївського закладу загальної середньої освіти І ступеня Оксана Стасів:
– У нас багато справ! Спілкування — у першу чергу, а те, що лише онлайн, то нічого. Діти мають Вайбергрупу, там усе і всі. В Інстаграмі щоденно ділимося враженнями, за порадою мами Оленки налаштовуємо контакт у Zoom, зробили кілька позитивних спроб провести класну відеоконференцію.
Друге, що важливо, — це навчання. Основне — зорієнтувати освітній поступ дітей, надати консультації і провести взаємонавчання. Для цього користуємося матеріалами Ютубу. Також уже два роки ми маємо створений свій Клас на платформі «На урок», тут проходимо тестування. Ця платформа зручна тим, що зразу йде оцінювання, діти бачать свої помилки і можуть довчити, виправити власні знання. Учитель організовує, контролює процес, може надати індивідуальну допомогу, підказати. Також тут є олімпіади з всіх предметів, можна змагатися з ровесниками з усієї України. Готували урочистість до ювілею Уляни Кравченко, репетиції і виступ – лише в онлайн.
А ще наші діти беруть участь у конкурсах, куди без них… Миколаївська Еко-платформа проводить конкурс малюнків віртуально. Наш 4-А клас виявивився найактивнішим серед усіх шкіл – ми надіслали рекордну кількість малюнків. Також братимемо участь в онлайн-конкурсах «Колосок», «Природи ніжний пагінець», інших. Наприклад, екологічний центр ЛОЦЕНТУМ запрошує писати і малювати на тему «Первоцвіти просять захисту» – тут уся наша школа позмагається, діти вже присилають роботи. Малюємо про дослідження космосу, теж зможемо відіслати фото робіт на електронку організаторам.
Також діти діляться враженнями від книжок — багато читають. І ще бачу, як багато зусиль в дітей вкладають їх батьки та родичі.
Усі дуже-дуже скучили за школою. Але треба потерпіти. Карантин став випробуванням для усіх… сподіваюся, ми з нього вийдемо сильнішими та мудрішими.
Усі, хто внаслідок оголошення карантину передбачав, що матиме більше вільного часу, помилилися. Оксана Стасів каже. що тільки-но хтось перший у чаті напише «Що робити?», як «понеслося»…
– А ще ми маємо класний падлет і шкільний падлет, там усі вчителі, особливо предметники, пропонують дітям школи загалом матеріал для навчання, — продовжує Оксана Стасів. – Це як альтернатива, щоб діти зрозуміли, що не єдиним Вайбером чи Інстаграмом можна користуватися, щоб комунікувати. Впевнена, що усі вчителі працюють творчо. Ситуація така, що неможливо сидіти, склавши руки, і чекати. Бо ж діти! Наші діти втрачають дорогоцінний час. А їхня головна справа — вчитися, розвиватися. Треба допомогти!
…Завдяки комунікабельності, креативності, професіоналізму та працелюбності педагогів району, шкільна родина і під час карантину перебуває в тісному зв’язку. Важливо дотримуватися вимог, щоб зберегти здоров’я, адже від нашої поведінки і ставлення до себе залежить ще й життя.
Леся БАРДАК