Минулого понеділка депутати новоутвореної Миколаївської міської ради Стрийського району зібрались на друге у цьому році сесійне засідання. Варто зауважити, що новобранці громади наразі відзначаються організованістю та пунктуальністю. Сесію розпочали вчасно, без запізнень. На засідання прибули усі 26 депутатів, працювали майже чотири години та розглянули близько двадцяти питань.
Депутатська «ротація»
Перед розглядом питань порядку денного вручили посвідчення трьом новим депутатам від фракції «Народний Рух України».
Нагадаю, на минулій сесії три депутати згаданої партії склали свої депутатські мандати, бо зайняли нові посади: Іван Буга став першим заступником міського голови, Ігор Мельник – головою Дроговизького старостинського округу, а Катерина Дудич – Гірського старостинського округу.
Їхні місця у депутатських лавах натомість посіли Романа Федорів, Петро Городицький та Юрій Войтович.
До слова, на другій сесії міської ради три партії заявили про створення депутатських фракцій. Серед них: «Народний Рух України», «За майбутнє» та «Українська галицька партія».
Чи потрібне Миколаєву ковідне відділення?
За регламентом депутатські запити, звернення розглядають перед початком питань порядку денного, а згодом їх включають або не включають до загального списку питань.
Найбільше запитів надійшло від депутата Андрія Туписа. І якщо з першим зверненням передбачити у бюджеті громади на 2021 рік кошти для категорії «реабілітовані» особливих питань не виникало, то другий запит – утворити тимчасову комісію, щоб напрацювати варіанти ковідного відділення у Миколаївській лікарні, спровокував неабиякі дискусії. На думку Андрія Туписа, таке відділення можна розмістити на базі колишнього офтальмологічного, що на першому поверсі «старої лікарні». Депутат–медик Роман Бліха натомість запевняв, що такий варіант неможливий, бо там немає доступу до кисню, а відтак пропонував варіант гінекологічного відділення на третьому поверсі. На думку лікаря, немає змісту клонувати комісії, бо схожа вже була створена і напрацювала свої варіанти.
Трохи ясності внесла Ірина Хрущ, директорка Миколаївської лікарні та депутатка Стрийської районної ради. «Створення ковідних відділень – це пріоритет комісії ТЕБ та НС. Наша лікарня вже має комплекс напрацьованих варіантів щодо переформатування відділень на випадки збільшення кількості хворих на covid. Наразі такої гострої потреби немає і пацієнтів Миколаївщини з ознаками ковіду госпіталізують в Жидачівську лікарню», – зазначила Ірина Хрущ.
За результатами обговорення відповідну тимчасову комісію створили. До неї увійшли Галина Савків, Андрій Тупис, Дарія Савчук-Ковальчук, Наталія Верещинська, Вероніка Фацієвич та Роман Бліха.
Нові обличчя у виконавчому комітеті
На попередній сесії депутати обрали керівника виконавчого комітету, ним став миколаївський юрист Володимир Адам. На другому засіданні депутатам запропонували визначитись з кандидатурами членів виконкому. Кожному вручили список з 28 кандидатур, з яких треба було обрати 16 ОСІБ. Зауважу, кандидатури пропонували депутатські фракції, громадські організації.
Ось персональний склад: Роман Дякун, Антон Корецький, Іван Максимович, Володимир Плукар, Павло Кунців, Наталя Муха, Лідія Буфан, Мирослава Возняк, Тарас Артимко, Леся Данилець, Галина Кордюк, Семен Доскочинський, Олег Полідович, Михайло Гамайда, Ірина Леськів, Тарас Демко. Згадані кандидати набрали 14 і більше голосів, а «приз депутатських симпатій» (24 голоси з 26) отримала Наталя Муха, на другому місці – Михайло Гамайда.
Окрім вище перелічених, до складу виконкому ввійшли керівник виконкому, міський голова, секретар, заступники, а також старости округів. Разом – 31 учасник.
«Роздутий штат» чи нагальна потреба?
Чимало дискусій у депутатів викликало питання про затвердження штатних одиниць новоствореної громади. Особливо насторожила цифра кадрового штату Миколаївської міської ради. У проєкті рішення йшлось про 75 осіб. З них: керівництво -16 (міський голова, секретар, два заступники, керівник виконкому та старости округів), відділ організаційно-кадрової роботи – 6, юридичний відділ -3, відділ обліку та господарського забезпечення -8, відділ архітектури та містобудування -3, відділ житлово-комунального господарства та комунальної власності – 5, відділ земельних відносин – 5, відділ соціального захисту населення – 7, відділ економіки, закупівель та інвестиційних проєктів – 3, управління надання адміністративних послуг та державної реєстрації – 9, фінансове управління – 6, відділ освіти, культури, молоді та спорту -4.
До слова, в останніх двох відділах, на прохання міського голови, збільшили штат до 7 і 6 кадрових одиниць.
За попередніми підрахунками, на утримання штату (заробітні плати, податки відпустки) у 2021 році треба 18 млн гривень при прогнозованому бюджеті 130 млн гривень.
«Якщо четверта частина доходів громади буде йти на зарплати працівникам, то за що буде розвиватись громада?» – допитувались депутати. Міський голова пояснив, що це ще не велика цифра. « Чому така цифра? У нашій громаді 35 тисяч населення, 10 сільських рад. Для забезпечення кращої та ефективної роботи ОТГ ми орієнтувались на досвід успішних Пустомитівської та Давидівської ОТГ. Вважаю, що у нас не найбільший, але й не найменший апарат», – відповів Андрій Щебель.
Проголосували обранці громади також за закріплення депутатів за територіальними округами, тобто певними вулицями та населеними пунктами. Не всі залишились задоволені своїми «вотчинами», але обіцяли сумлінно працювати.
З-поміж інших питань, депутати також затвердили графік сесій. У новому році зберуться аж у лютому, а цього року новообраних депутатів ще чекає важлива бюджетна сесія, яку планують скликати наступного тижня.
Любов ДОБЖАНСЬКА
Обговорення про post